na
Ben je op zoek naar Instagram-locatie-ideeën om in je volgende bericht te taggen? Het gebruik van geotags voor locaties op Instagram kan helpen uw account blootgeven voor een breder publiek, waardoor meer mensen uw berichten kunnen vinden. En je hoeft niet de locatie te gebruiken waar de foto daadwerkelijk is gemaakt.
Wees in plaats daarvan creatief door een van deze grappige en populaire Instagram-locatie-ideeën te gebruiken, zodat je post zoveel mogelijk aandacht krijgt.
Top 24 grappige ideeën voor Instagram-locaties
1. Het appartement van Carrie Bradshaw
Het appartement van Carrie Bradshaw is een populaire Instagram-locatie van Seks en de stad. Deze iconische buitenkant bevindt zich aan Perry Street. Sommige scènes werden gefilmd op 64 Perry Street en andere werden gefilmd naast de deur op 66 Perry Street. Hoewel bezoekers niet echt de trap op mogen, kun je een foto van voren maken.
2. Euforie
Of je nu verwijst naar de succesvolle HBO-show of gewoon deelt dat je je vandaag heel gelukkig voelt, Euphoria is een geweldige Instagram-locatie om te gebruiken.
3. Ik heb koffie nodig
Kun je de dag niet doorkomen zonder je cafeïne? We wedden dat veel Instagram-gebruikers er hetzelfde over denken. Maak een herkenbare post door de geotag van de I Need Coffee-locatie toe te voegen. (Hoewel de werkelijke locatie is gekoppeld aan het adres van een coffeeshop in Florida, kan iedereen de locatie gebruiken om in te spelen op hun cafeïnebehoeften.)
4. Home Sweet Home
Iedereen heeft die plek die ze als ‘thuis’ beschouwen, of het nu hun eigen huis is of een andere locatie. Deel de jouwe (of sluit je bedrijf aan als het thuis weg van huis voor je volgers) met behulp van de Home Sweet Home Instagram-locatie.
5. Stuur hulp
Worstelen met een berg studeren of werken? Maak een ironische post waarin je je volgers smeekt om hulp te sturen om je over de drempel te helpen.
Sluit je aan bij 100.000+ slimme Instagram-marketeers
Als je moeite hebt om de aandacht te krijgen die je verdient op Instagram, meld je dan vandaag nog aan voor Kicksta en trek meer volgers aan die geïnteresseerd zijn in je merk.
6. Glans helder als een diamant
Moedig je volgers aan om helder te schijnen door dit idee voor een Instagram-locatie te gebruiken. Iedereen kan wel eens een opkikkertje gebruiken en deze locatie is een eenvoudige manier om je volgers een fijne dag te bezorgen. Voeg voor bonuspunten een motiverende quote toe aan je bijschrift.
7. De meisjeskamer
Als je een nieuwe set foto’s hebt met je vriendinnen, deel ze dan in stijl via de Instagram-locatie Girls’ Room. Het is een geweldige pasvorm voor op reis, een bruidsmeisjesfoto of een foto van jou en je vrienden.
8. Het huis van Harry Styles
“Harries” over de hele wereld gebruiken de Harry Styles House Instagram-locatie om hun foto’s van een Harry Styles-concert te delen, of gewoon een foto waarop ze zich mooi voelen. Als je een fan bent van het nieuwste album van de zanger, getiteld Harry’s House, spring dan op deze populaire kar voor je volgende Instagram-bericht.
9. Coachella
Muziekfestival Coachella behoeft geen introductie. Dit beroemde festival, dat jaarlijks in april wordt gehouden op een locatie ten oosten van Palm Springs, Californië, haalt waarschijnlijk elk jaar je Instagram-feed in. Maar als je FOMO voelt, hoef je niet echt bij Coachella te zijn om deze Instagram-locatietag te gebruiken.
10. TikTok
Als er één app zo populair is als Instagram, dan is het TikTok wel. Krijg meer weergaven van je Instagram-berichten door je locatie te geotaggen als het TikTok-hoofdkantoor (het Amerikaanse kantoor is in Culver City, Californië).
11. Amerika’s volgende topmodel
Je bent waarschijnlijk bekend met Amerika’s volgende topmodel, de langlopende tv-show waarin aspirant-modellen strijden om de beste te worden. Denk je dat je kans maakt op de show? Tag je volgende headshot of bikinifoto met deze locatie.
Sluit je aan bij 100.000+ slimme Instagram-marketeers
Als je moeite hebt om de aandacht te krijgen die je verdient op Instagram, meld je dan vandaag nog aan voor Kicksta en trek meer volgers aan die geïnteresseerd zijn in je merk.
12. Bob Ross Studio’s
Breng je innerlijke Bob Ross, de geliefde schilderinstructeur, in contact met dit idee voor een Instagram-locatie.
13. Planeet Aarde
Of je nu het natuurbehoud promoot of gewoon op zoek bent naar een creatieve manier om die blauw-en-groene vakantiekiekje te delen, de Planet Earth-locatietag past perfect! Deze tag is vooral populair voor Earth Day-berichten.
14. Magie maken
Maakt uw bedrijf elke dag magie binnen de muren van uw kantoor? Laat je achter de schermen zien met de Making Magic-locatietag.
15. Voed me NUWW!!!
Overheerlijke recepten of schattige restaurant-selfies – het past allemaal bij deze Instagram-locatietag (die ook populair is bij op huisdieren gerichte IG-accounts).
16. Honger?
Als je op zoek bent naar een andere eetgelegenheid, probeer dan het eenvoudige Hungry?
17. Liefdeseiland
Doe alsof je in de luxe villa bent met de Love Island-locatie Instagram-tag. We raden deze locatie vooral aan voor stellen die een jubileum vieren.
18. Link in bio
Heb je een link in je bio dat u wilt dat uw klanten tikken? Geef het een beetje extra promotie door de Link in Bio locatietag te gebruiken.
19. Victoria’s Secret
Is uw recente foto de meest populaire lingerie- en beautybedrijven ter wereld waardig? Ontdek het met behulp van de Victoria’s Secret-geotag, die vooral geschikt is voor mode- of dameskledingmerken die een groter publiek willen bereiken.
Sluit je aan bij 100.000+ slimme Instagram-marketeers
Als je moeite hebt om de aandacht te krijgen die je verdient op Instagram, meld je dan vandaag nog aan voor Kicksta en trek meer volgers aan die geïnteresseerd zijn in je merk.
20. Weggeeftijd
Giveaways zijn een geweldige manier om je volgers en betrokkenheid op Instagram te vergroten! Overweeg een aangepaste afbeelding te maken voor uw volgende weggeefactie – en zorg ervoor dat u deze combineert met een goed geschreven bijschrift dat mensen aanmoedigt om mee te doen. Je kunt ook de Giveaway Time-locatietag gebruiken voor nog meer inzendingen.
21. Vibes liegt niet
Het draait allemaal om goede vibes – en als je Instagram-pagina hetzelfde is, is de Vibes Don’t Lie-tag perfect voor jou.
22. De zeeën met Nemo & vrienden
The Seas with Nemo & Friends is een paviljoen gevonden in Epcot in Walt Disney World. De rit voert je langs verschillende personages uit de Nemo-films. Gebruik deze locatietag voor je Disney World-avonturen.
23. Roddelmeisjes
Deel je liefde voor de Roddelster Tv-show met je Instagram-volgers. Veel Instagrammers gebruiken deze tag om mee te gaan met foto’s die zijn gemaakt bij de Met-trappen, een populaire locatie van de show.
24. Ik ben VERLEGEN
Om onze lijst met de beste Instagram-locaties af te ronden, hebben we I’m SHY – de ideale locatie als je nederig probeert op te scheppen over je volgende selfie.
Helpen locaties op Instagram?
Je vraagt je misschien af of locaties je account op Instagram helpen. Het antwoord is ja! Het toevoegen van een geotag aan elk bericht dat u deelt, kan enorme voordelen opleveren voor uw profiel. Als je Instagram zakelijk gebruikt, zijn locatietags een must.
Als je een fysiek bedrijf hebt, kun je een locatie op Instagram maken voor je adres. Als je bedrijf 100% online is, overweeg dan om enkele van de leuke Instagram-locatie-ideeën te gebruiken die in deze blogpost worden genoemd.
Houd er ook rekening mee dat Instagram-locatietags niet alleen voor uw in-feed-berichten zijn. Je kunt ook een locatiesticker toevoegen aan Instagram Stories. Door een locatie aan je verhalen toe te voegen, kun je nog meer profiteren van locatietags op Instagram.
Bekijk de grootste voordelen die merken kunnen zien door locatietags aan hun berichten toe te voegen.
Bereik nieuwe doelgroepen
Instagram toont posts bovenaan als die posts getagde locaties (en/of hashtags) hebben. Als je een locatie aan je bericht toevoegt, is de kans groter dat je het algoritme verslaat en bovenaan de feeds van je volgers verschijnt.
Als je Instagram-profiel openbaar is (wat we aanbevelen), kun je nog meer accounts bereiken met je locatietag. Elke keer dat je een locatie aan een bericht toevoegt, wordt het bericht weergegeven op die locatiepagina (onder ‘meest recente’ of, als je veel betrokkenheid krijgt, ‘topberichten’). Iedereen die om welke reden dan ook op die locatiepagina bladert, kan op je bericht tikken en, als het bericht intrigerend genoeg is, je pagina verkennen.
Nieuwe bronnen van inhoud verkrijgen
Hier is nog een voordeel waar u misschien nog niet aan gedacht heeft: Locatietags bieden een gemakkelijke manier om inhoud te categoriseren, zodat uw klanten inhoud kunnen genereren die uw merk kan gebruiken.
User-generated content (UGC) is een belangrijke strategie voor uw merk. Consumenten vinden UGC 9,8 keer meer impact dan influencer content. 79% van de mensen zegt dat UGC een grote invloed heeft op hun aankoopbeslissingen. En advertenties met UGC kregen 73% meer positieve reacties op sociale media dan traditionele advertenties.
Door de locatietag van uw merk aan hun berichten toe te voegen, worden de foto’s van uw klanten allemaal op één centrale locatie weergegeven, zodat u door de afbeeldingen kunt bladeren en iedereen kunt bereiken wiens foto u wilt gebruiken.
Vergroot de betrokkenheid van Instagram
Het toevoegen van een locatietag is een gemakkelijke en effectieve manier om de betrokkenheid van Instagram te vergroten. Uw locatie taggen verhoogt de betrokkenheid met 79%! Bovendien is dit een gebied waar u uw concurrenten voor kunt blijven: in een onderzoek van 6.075 Instagram-berichten, tagden slechts 307 (of 5%) van de berichten een locatie.
Betrokkenheid is enorm belangrijk op Instagram. Uw betrokkenheidspercentage geeft aan hoeveel van uw volgers aandacht besteden aan wat u plaatst. Merken met een goede betrokkenheid op Instagram hebben meer kans om webverkeer, verkopen en inkomsten van het platform te zien. En het toevoegen van een locatietag aan uw berichten is een van de eenvoudigste manieren om uw betrokkenheid te vergroten.
Gebruik deze Instagram-locatie-ideeën
Als je Instagram-locatietags nog niet gebruikt, is dit het moment om te beginnen. Instagram-locaties helpen je om je bereik te vergroten, je betrokkenheid te vergroten en zelfs meer inhoud te genereren. Als je niet weet welke locatietags je moet gebruiken, pak dan een van de ideeën in deze lijst om te gebruiken voor je volgende Instagram-bericht.