Facebook rolt samenwerkingsadvertenties uit voor lokale bezorging om restaurants en supermarkten te helpen mensen meer manieren te bieden om te winkelen en te bestellen. Met de advertenties kunnen lokale bedrijven en merken van verpakte goederen hun producten weergeven naast opties voor mensen om te kopen.
Lokale bezorgwedstrijd. Samenwerkingsadvertenties voor lokale bezorging helpen merken en adverteerders nieuwe klanten te bereiken door hun producten, restaurants of kruidenierswaren te tonen aan nieuwe doelgroepen op Facebook en Instagram.
Vroeg testen. Meta meldde dat fastfoodketen Wendy’s al vroeg succes had met het gebruik van Collaborative Ads voor lokale bezorging door consumenten te bereiken die eerder interesse hadden getoond in hun producten op Grubhub om waardevolle conversies te genereren.
Een paar handige tips. Meta biedt een paar handige tips om het meeste uit uw gezamenlijke advertenties voor lokale bezorging te halen.
- Gebruik de doelstelling Catalogusverkoop voor activiteiten met een lagere trechter, zoals retargeting en targeting met hoge intentie.
- Gebruik de conversiedoelstellingen voor prospectieactiviteiten, zoals het targeten van first-party doelgroepen en algemene demografische gegevens die belangrijk zijn voor uw bedrijf.
- Test, leer en controleer uw campagneprestaties consequent om te zien hoe uw advertenties presteren en breng wijzigingen aan die aansluiten bij uw doelen.
- Onderhandel met uw winkelpartner over toegang tot Premium-opties op basis van uw zakelijke behoeften voor Collaborative Ads. Premium-opties van Collaborative Ads omvatten uitgebreide retargeting van doelgroepen, winkelwageninzichten en op de winkelier aangepaste doelgroepen.
Graaf dieper. U kunt de aankondiging van Meta . lezen hier. Om aan de slag te gaan met samenwerkingsadvertenties voor lokale bezorging, gaat u naar de installatiehandleiding.
Waarom het ons iets kan schelen. Als u adverteert voor een lokaal merk, een kruidenier of een restaurant, kunt u overwegen een gezamenlijke advertentie op te zetten voor lokale bezorging. Restaurants en merken moeten het platform testen, ongeacht of ze zijn aangemeld bij Uber, Grubhub of andere lokale bezorgplatforms.
Nieuw op zoekmachineland
Nicole Farley is redacteur voor Search Engine Land en behandelt alles wat met PPC te maken heeft. Ze is niet alleen veteraan bij het Korps Mariniers, maar heeft ook een uitgebreide achtergrond in digitale marketing, een MBA en een voorliefde voor echte misdaad, podcasts, reizen en snacks.