TikTok heeft zojuist de fotomodus aangekondigd, evenals zeven nieuwe bewerkingstools voor makers. Laten we kijken.
Wat is er nieuw. De zeven nieuwe bewerkingsfuncties zijn nu beschikbaar in de VS en de meeste regio’s wereldwijd. Met deze tools kunnen makers hun clips rechtstreeks in het TikTok-platform aanpassen.
- Clips bewerken: Videoclips stapelen, bijsnijden en splitsen
- Geluiden bewerken: Knippen, trimmen en de duur van geluiden instellen
- Tekst bewerken en positioneren: Makkelijker bewerk, positioneer en stel de duur in voor tekst
- Overlays toevoegen: foto- en video-overlays toevoegen voor beeld-in-beeld (of video-in-video) stapelen
- Videosnelheid aanpassen: Versnel of verlaag het tempo van videoclips
- Frame-inhoud: roteren of in- en uitzoomen op het frame van afzonderlijke clips
- Geluidseffecten toevoegen. Voeg muzikale soundtracks toe aan video’s en fotocarrousels
Foto modus. Als u liever een foto plaatst in plaats van een video, geeft het carrouselformaat uw stilstaande beelden direct na elkaar weer. U kunt ook een muzikale soundtrack toevoegen. Kijkers naar je carrouselposts kunnen in hun eigen tempo vegen.

Uitgebreide karakterbeschrijvingen. Vorige maand hebben we aangekondigd dat TikTok nu langere beschrijvingen van maximaal 2.000 tekens toestaat. Deze zijn nu beschikbaar voor zowel video- als fotomodusinhoud. Dit zorgt voor zowel SEO-optimalisatie als makers om hun bijschriften uit te breiden met meer informatie over hun inhoud.
Graaf dieper. Je kunt de aankondiging van TikTok . lezen hier.
Waarom het ons iets kan schelen. De plannen van Instagram om Reels te verdubbelen, hadden sommige makers en influencers behoorlijk van streek gemaakt dat het Meta-platform teveel op TikTok probeerde te lijken. Het is dus geen verrassing dat TikTok terug klapt in zijn strijd om de concurrentie na te jagen met langere beschrijvingen en een nieuwe fotomodus die er, nou ja, bekend uitziet.
Makers en gebruikers kunnen binnenkort kiezen welk platform ze willen behouden en welke ze willen dumpen, aangezien de twee er bijna identiek uit beginnen te zien. Marketeers en merken moeten profiteren van de nieuwe tools en functies en beide platforms gebruiken om hun doelmarkten te bereiken.
Nieuw op zoekmachineland
creditSource link